Συνολικές προβολές σελίδας


Απ' τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά, και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Κυριακή 24 Απριλίου 2016

Ο Niccolo Machiavelli συνιστά: «Από τα χαμηλά στα ψηλά ανεβαίνεις περισσότερο με την απάτη παρά με τη βία» (Toυ πολίτη Π.Λ.Παπαγαρυφάλλου)

Ο Niccolo Machiavelli συνιστά: «Από τα χαμηλά στα ψηλά ανεβαίνεις περισσότερο με την απάτη παρά με τη βία» (βλ. «Έργα», εκδ. Κάλβος, Αθήνα 1984, σελ. 4149).

Αν ζούσε σήμερα ο φλωρεντίνος πολιτικός στοχαστής του πολιτικού ρεαλισμού θα διαπίστωνε ότι οι περί την πολιτική ασχολούμενοι εν Ελλάδι, εφάρμοσαν τη θεωρία του, με άριστες επιδόσεις, χωρίς ενδεχομένως να τον έχουν μελετήσει όλοι και όλες.

Το έκαναν αυτό από ένστικτο. Πέρασαν από τότε πέντε αιώνες, αλλά θα νόμιζε κανείς ότι ο πολιτικός στοχαστής τα έγραφε αυτά ως σύμβουλος των σημερινών πολιτικάντηδων της Ελλάδας. Και επειδή η συντριπτική πλειοψηφία των σημερινών «δημοκρατών» παριστάνοντας τον.. καπάτσο, για να κάνουν τις δουλειές τους, σιωπούν για τα όσα τέρατα και σημεία συμβαίνουν στην Ελλάδα της αρπαχτής, τούτα τα χρόνια της πολιτικής και ηθικής σήψης, τους αφιερώνω τούτη τη φράση του Μακιαβέλλι: «Μου ταιριάζει να μιλώ για το κράτος, και πρέπει ή να πάρω όρκο πως θα βουβαθώ ή να μιλήσω γι’ αυτό» (βλ. οπ. π. σελ. 13).
Πώς να το κάνουμε; Βουβοί πολίτες δεν νοούνται. Βουβοί κοπρίτες περισσεύουν.
Όμως, με τη μούγκα στη στρούγκα δεν αλλάζουν και δεν εξελίσσονται οι κοινωνίες των ανθρώπων, οι οποίες παντού και πάντοτε έχουν απόλυτη ανάγκη από τη ζωοδότρα δύναμη της κριτικής και όχι από τα πολλά ζήτω!

Αθήνα 22/04/2016

Περί υπερασπίσεως του ελληνικού πολιτισμού, της ελληνικής ιστορίας και του ιστορικού Μαραθώνος!
Η πρόσφατη δυναμική και άμεση αντίδραση του καλλιτεχνικού κόσμου –και όχι μόνο- ανάγκασε την κυβέρνηση ν’ αναδιπλωθεί και να ανακαλέσει τον Βέλγο καλλιτέχνη τον οποίο η κυβέρνηση είχε διορίσει διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών.
Το γεγονός επιβεβαιώνει ότι καμμία οργανωμένη και σοβαρή αντίδραση δεν πάει χαμένη, όταν η ελληνική κοινωνία είναι αποφασισμένη να υπερασπίσει δικαιώματα και τον πολιτισμό της!
Είναι αυτό που δεν έκανε για την υπεράσπιση του ιστορικού χώρου της μάχης του Μαραθώνος, το 490π.Χ., με την οποία οι Αθηναίοι διέσωσαν τον ευρωπαϊκό πολιτισμό από τις oρδές των Περσών.
Ήταν τότε, που ο εθνοκτόνος λαϊκισμός του ΠΑΣΟΚ, με προεξάρχοντα τον υπουργό… πολιτισμού Ε. Βενιζέλο, αποφάσισε να δημιουργήσει εκεί το Ολυμπιακό Κωπηλατοδρόμιο, για να στεγάσει τους πιο διεφθαρμένους Ολυμπιακούς «Αγώνες», στην ιστορία της ανθρωπότητας.
Τότε, ο γράφων, ως πρόεδρος της «Κίνησης Ενεργών Πολιτών», μαζί με τον γραμματέα Κώστα Κύρκο, κάναμε έκκληση για την αποτροπή του ιστορικού εγκλήματος. Στα «Πολιτικά Θέματα», της 16 Φεβρουαρίου 2001 (σελ. 3), καλούσαμε τους Έλληνες «Για μια νέα μάχη του Μαραθώνα» δημοσιεύοντας το τηλέφωνο και το σχετικό κείμενο, για επικοινωνία με τους ενδιαφερόμενους, για κοινή δράση-αντίδραση.
Αυτή η έκκληση δημοσιεύθηκε σε τρία εβδομαδιαία τεύχη, αλλά ματαίως περιμέναμε ένα τηλέφωνο πατριωτικής ευαισθησίας.
ΚΑΝΕΝΑΣ.. εθελοντής δεν εμφανίστηκε με αποτέλεσμα να γίνει ό,τι κακό έγινε στον ιστορικό χώρο!
Ήταν τότε, το 2001, που οι πάντες σχεδόν, έτρεχαν πίσω από τους ανθέλληνες για να γλείψουν τ’ αποφάγια του μεγάλου πλιάτσικου, το οποίο πληρώνουμε τούτα τα χρόνια των κοινωνιοκτόνων μνημονίων.
Η ιστορία εκδικείται έστω και καθυστερημένα.

Αθήνα 22/04/2016

Υποθήκες από το πολίτευμα της Σπάρτης
- «Ο Λυκούργος για να καταπολεμήσει την απληστία και να εξαλείψει τη δίψα για πλούτο, εισήγαγε τον τρίτο και πιο κατάλληλο κανόνα, δηλαδή τα δημόσια γεύματα (συσίτια)».
- «Όλοι οι πολίτες έπρεπε να συγκεντρώνονται και να τρώνε μαζί τα προβλεπόμενα γεύματα».
- «Κανένας όμως πολίτης δεν μπορούσε να τρώει στο σπίτι του επάνω σε ακριβά καθίσματα και τραπέζια».
- «Συνήθως συγκεντρώνονταν γύρω στα 10-15 άτομα και κάθε ομοτράπεζος συνέβαλε κάθε μήνα με ένα μέδιμνο κριθαρένιο αλεύρι, 24 λίτρα κρασί, 5 μνες (1 μνα = 45 γραμμ.) τυρί, τρεισήμισυ μνες σύκα και λίγα χρήματα για την αγορά των άλλων τροφίμων».

ΣΗΜ Τα παραθέματα αντλούνται από το έργο του Γερμανού καθηγητού Τ. Brake: «Η πολιτική εκπαίδευση των Σπαρτιατών», εκδ. β’ από «Το Αντίδοτο», Καλαμάτα 2014.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Recent Posts

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου