Συνολικές προβολές σελίδας


Απ' τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά, και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Τρίτη 30 Απριλίου 2013

Οι σοφιστές και τα στοιχεία του πολιτικού λόγου - Του πολίτη Π.Λ.Παπαγαρυφάλλου


«Η ουτοπία και η εξέγερση είναι οι δίδυμες αδερφές που αποτελούν τον εμβρυουλκό του μέλλοντος» (Ο συγγραφέας)
Του πολίτη Π.Λ.Παπαγαρυφάλλου
Οι σοφιστές και τα στοιχεία του πολιτικού λόγου

Επειδή στην Ελλάδα της μεταπολίτευσης ο δημόσιος βίος ανέδειξε πλείστα όσα άσχετα ανθρωπάκια, που «δεν τα γνώριζε ούτε ο θυρωρός της πολυκατοικίας» ήταν επόμενο ο πολιτικός λόγος να πάσχει πολλαπλώς. Θεώρησα λοιπόν χρήσιμο να παραθέσω μερικές σκέψεις των σοφιστών για το πώς έβλεπαν και πως δίδασκαν τον πολιτικό λόγο.
Ο λόγος δεν είναι ένα αμελητέο ζήτημα όπως πολλοί νομίζουν και όπως οι πιο πολλοί το αντιμετωπίζουν.
Δυστυχέστατα, αυτή η υποβάθμιση του πολιτικού λόγου, στην Ελλάδα τη σημερινή έφθασε στο σημείο να έχει ως πρωθυπουργό τον ΓΑΠ, ο οποίος όχι μόνο δεν μπορεί ναδιατυπώσει με σαφήνεια μια σκέψη και μια πρόταση αλλά μπερδεύει τις κάλπες με τις κάλτσες.
Το γεγονός δεν είναι άμοιρο της γενικής κατάπτωσης του πολιτικού και οικονομικού βίου της Ελλάδος αφού «ο λόγος ο αληθινός μεταμορφώνει τον κόσμο και τον σπρώχνει εμπρός, γίνεται οδηγός και φως», όπως γράφει η λογοτέχνις Ελευθερία Παπαγαρυφάλλου στον «Ύμνο του Πολίτη» (ολόκληρο το ποίημα δημοσιεύε­ται στην ποιητική της συλλογή:: «Σκόρπιες Εικόνες», εκδ. «Πολιτικά Θέματα», Αθήνα, 2004, σελ. 122).
Τη σπουδαιότητα του λόγου για τις κοινωνίες των ανθρώπων είχαν συλλάβει πρώτοι οι Σοφιστές στην Αρχαία Ελλάδα.
Δίδασκαν: «Για να είναι ο λόγος πειστικός, προϋποθέτει κάποια γενική γνώση ανάλογων περιπτώσεων του παρελθόντος, του νόμου, της λογοτεχνίας και της επιστήμης, προκειμένου να αναδείξει και να ενισχύσει ένα επιχείρημα».
Όπως βλέπουμε ο λόγος, γενικά, για να επιτυγχάνει το σκοπό του, δηλαδή να πείθει αφ’ ενός και να διδάσκει αφ’ ετέρου, απαιτεί ένα ευρύτατο φάσμα γνώσεων, η απόκτηση των οποίων απαιτεί μόχθο.
Η γνώση, διδάσκει η Διαλεκτική λογική «έχει ιστορικό περιεχόμενο και δεν βγαίνει ξαφνικά όπως η σφαίρα από την κάννη του όπλου» (βλ. Μ.Μ.Ρόζενταλ: «Αρχές Διαλεκτικής Λογικής», εκδ. «Γκαγάριν», Αθήνα, 1961, σελ. 17).
Αυτή την αλήθεια είχαν συλλάβει οι δάσκαλοι σοφιστές: Πρωταγόρας, Πρόδικος, Ιππίας, οι οποίοι ανέπτυξαν θεωρίες για την προέλευση του πολιτισμού, το πώς αναπτύσσεται η μνήμη, το πώς γίνεται η χρήση της γλώσσας, φθάνοντας έως την καταγραφή εγκυκλοπαιδικών γνώσεων περί: «αστρονομίας, αριθμητικής, ζωγραφικής, γλυπτικής, εθνογραφίας, χρονογραφίας και λοιπά ώστε οι διδάσκαλοι να ενσωματώνουν αυτά τα θέματα στη διδασκαλία της ρητορικής».
Πέρα απ’ αυτά: «Πολλοί σοφιστές δημοσίευσαν εγχειρίδια ρητορικής και έτσι συνέβαλαν στην ανάπτυξη του γραπτού πολιτισμού».
Ο Πλάτων μνημονεύει οκτώ συγγραφείς τέτοιων εγχειριδίων και αποδίδοντας μεγάλη σημασία τη στερεή κρίση και στη σωστή χρήση, γράφει στον «Πρωταγόρα» ότι αυτό συντελεί στην καλύτερη διαχείριση των πολιτικών ζητημάτων της πόλεως.
Αυτά τα δεδομένα καταγράφονται από τους Βρετανούς ιστορικούς, οι οποίοι προσθέτουν: «Οι περισσότεροι σοφιστές θα συμφωνούσαν επίσης, με τον Πρωταγόρα, όταν – παρακινούμενος από τον Σωκράτη – προσδιόριζε τη μέθοδό του, ως πολιτική τέχνη» (για το ζήτημα αυτό βλ. «Ιστορία της Αρχαίας Ελλάδας», εκδ. του Παν/μίου του Καίμπριτζ, Λονδίνο 1988 επανέκδοση από την εφ. «Τα Νέα», 2006, τόμ. Ζ΄, σελ.12).
Οι σημερινοί όμως «πολιτικοί» θεωρούν αυτά τα ζητήματα αμελητέα, γεγονός το οποίο οφείλεται και στην αγραμματοσύνη πολλών «σοσιαλιστών», οι οποίοι ξεκίνησαν την πολιτική τους σταδιοδρομία χωρίς καν να ξέρουν και την ακριβή ορολογία του σοσιαλισμού. Έλεγαν ότι «είμαστε σοσιλιαστές»!
Πολλοί απ’ αυτούς ανέλαβαν μεγάλα πόστα μπαίνοντας και στη Βουλή ακόμα και γι’ αυτό  και αρκετοί μεταμορφώθηκαν σε σοσιαλΗστές!
Το θλιβερό αυτό θέαμα προσπάθησα να το αναδείξω και να επισημάνω την τεράστια σημασία του πολιτικού λόγου στην επίλυση των προβλημάτων και στο επίπεδο της δημοκρατίας.
Χαμένος κόπος (βλ. το άρθρο μου στην εφ. «Η Καθημερινή»: «Ο πολιτικός λόγος στην Ελλάδα», φ. της 18/2/1988 και το έργο μου: «Ο λαϊκισμός στην Ελλάδα», εκδ. «Ergo», 2002 σελ. 139 επ. όπου το κεφάλαιο: «Ο ανούσιος λόγος»).
Κατάπτωση πολυεπίπεδη για την οποία ο ανούσιος και ξύλινος λόγος φέρει μεγάλη ευθύνη, επιβεβαιώνοντας την κοινωνιολογική διαπίστωση του Άγγλου φιλόσοφου Τ. Χομπς (1588-1679) που έγραφε: «Το φως του ανθρώπινου πνεύματος είναι οι σαφείς λέξεις καθορισμένες, πρώτο και ξεκαθαρισμένες από κάθε αμφιβολία, με ακριβείς ορισμούς. Ο λόγος είναι η πορεία τους, το μεγάλωμα της επιστήμης είναι ο δρόμος για το καλό της ανθρωπότητας η κατάληξη. Οι διφορούμενες λέξεις που δεν θέλουν να πουν τίποτα, είναι σαν τους νυχτερινούς φωσφορισμούς στους τάφους και τα έλη» (βλ. το έργο του: «Λεβιάθαν», εκδ. «Αναγνωστίδη», Αθήνα, χ.χ. σελ. 29). Η ανθρωπότητα, λοιπόν, πάσχει, γιατί πάσχει και από το λόγο το σωστό, τον  οποίο οι αρχαίοι Έλληνες καλλιέργησαν μέσα από πληθώρα ρητορικών σχολών με διάφορες τάσεις και περιεχόμενο (για τις Σχολές αυτές βλ. την Ιστορία του Καίμπριτζ, όπ. π. σελ. 13 επ.)
Το ιστορικό-πολιτικό αυτό γεγονός ήταν απότοκο ότι ο πολίτης σμιλεύθηκε στην Αθηναϊκή Δημοκρατία και ταύτισε την ύπαρξή του με την ύπαρξη και το μεγαλείο της πόλης του.
Ο καθηγητής Β. Κύρκος, διαπραγματευόμενος αυτό το θέμα έγραφε: «Σε μια εποχή κοσμογονική κυριολεκτικά, όπως εκείνη του 5ου αι. π.Χ., ειδικά η ρητορική τέχνη επέδρασε και διαμόρφωσε το ήθος τής εποχής αυτής... ειδικά στην Αθήνα… όπου η πολιτική δραστηριότητα συγκεντρώνει τις φιλοδοξίες των νέων και ανάγεται σε πρώτη κοινωνική αξία με την έννοια του καλού καγαθού πολίτου» που «είναι κυρίαρη πολιτική πραγματικότητα» (βλ. το έργο του: «Αρχαίος Ελληνικός Διαφωτισμός και Σοφιστική», Ιωάννινα, 1986, σελ. 129, 153, 157).
Καταλήγοντας σημειώνω ότι από τη διαβόητη μεταπολίτευση και δώθε γράφω για τη ζωτική σημασία που έχει για την Πατρίδα των Ελλήνων και το δημόσιο βίο της η διάπλαση αληθινών πολιτών, αλλά φωνή που έπεσε στο απόλυτο κενό (βλ. τη σειρά των άρθρων μου: «Η Ελλάδα χωρίς πολίτες» στα «Πολιτικά Θέματα» από 15 Μαΐου έως 26/6/1992. Στα πλαίσια αυτών των ιδεών ιδρύθηκε και η πρώτη Κίνηση Ενεργών Πολιτών με την υπ’ αριθ. 498/1994 απόφαση του Πρωτοδικείου Αθηνών».
Όμως οι πολίτες ηττήθηκαν. Οι πολιτικοί Αυστραλοπίθηκοι «νίκησαν» αλλά έθαψαν την Ελλάδα και τους εαυτούς τους.
Θα ήταν χρήσιμο να σημειώσω ότι  την εποχή εκείνη η Αθήνα - η διαμαντόπετρα στης γης το δαχτυλίδι –όπως ονόμασε ο μεγάλος μας βάρδος Κωστής Παλαμάς την Αθήνα – «γέννησε το μεγαλύτερο ρήτορα όλων των αιώνων, τον Δημοσθένη», όπως έγραφε στην πραγματεία του γι’ αυτόν ο αείμνηστος Πρόεδρος της Ακαδημίας Αθηνών Γ. Βλάχος: «Η ιδέα του ελεύθερου ανθρώπου στη δημοκρατία των Αθηναίων. Η μαρτυρία του Δημοσθένους», εκδ. «Σάκκουλα», Αθήνα 1992).

Αθήνα, 30/04/2013
Ο  πολίτης Π.Λ.Παπαγαρυφάλλου

«Αν δεν υπήρχαν οι μειοψηφίες οι άνθρωποι θα ζούσαν στην εποχή των σπηλαίων» (Έριχ Φρομ)

"Πατριωτικό Μέτωπο"> Ελληνίδες, Έλληνες: Μην πουλάτε τα χρυσαφικά σας στη Νέα Τάξη. Είναι έγκλημα!



Η ΤΡΑΓΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΛΕΞΗ ΓΚΟΛΦΗ, ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΥ ΥΠΟΔΥΘΗΚΕ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ («Ο Χριστός ξανασταυρώνεται»)



1http://www.agioritikovima.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=21034:i-tragiki-itor&catid=285:koinonika&Itemid=781
Η σειρά «Ο Χριστός ξανασταυρώνεται» ήταν σταθμός στην ελληνική τηλεόραση και ήταν βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Νίκου Καζαντζάκη.

Η σειρά προβλήθηκε το 1975- 1976. Η σκηνοθεσία ήταν του Βασίλη Γεωργιάδη και πρωταγωνιστούσαν οι Αλέξης Γκόλφης, Κάτια Δανδουλάκη, Λυκούργος Καλλέργης, Ανδρέας Φιλιππίδης, Γιώργος Φούντας, Γεωργία Βασιλειάδου και πολλοί άλλοι.

Αξίζει όμως να σταθούμε στον Αλέξη Γκόλφη, τον ηθοποιό που έπαιξε τον ρόλο του Μανωλιού-Χριστού.
Ο Αλέξης Γκόλφης γεννήθηκε στις 9 Μαρτίου του 1948.
Ξεκίνησε το 1973 να παίζει μικρούς ρόλους στην τηλεόραση με την καθοδήγηση του Βασίλη Γεωργιάδη.
Το 1975 υποδύθηκε τον Μανωλιό-Χριστό στην επιτυχημένη σειρά «Ο Χριστός ξανασταυρώνεται» και η ζωή του άλλαξε σε μια νύχτα.

1Όλη η Ελλάδα τον κάνει είδωλο, τον προσκυνούν του φιλούν τα χέρια και τα πόδια. Παίρνει χιλιάδες γράμματα λατρείας για το πρόσωπο του, αλλά και συμπάθειας για την εξέλιξη της σειράς, όπως τον αφορισμό που δέχεται από τον παπά-Γρηγόρη (Λυκούργο Καλλέργη).

Ακόμα και ξόρκια δεχόταν για τα δεινά που τραβούσε σαν ήρωας της σειράς.
Ο ρόλος αυτός τον σημάδεψε και τον ακολούθησε σε όλη τη ζωή του. Ταυτίστηκε μαζί του. Χάθηκε μεταξύ ρόλου και πραγματικότητας. Έμπλεξε με ναρκωτικά και ζούσε σαν ρακοσυλλέκτης. Eφυγε το 2007 άστεγος και μόνος σε ένα εγκαταλελειμμένο σπίτι κάπου στην πλατεία Κολιάτσου.Για 2 μήνες έμεινε στο νεκροτομείο μια και κανείς δεν τον είχε αναζητήσει. Η κηδεία του έγινε με δαπάνη της ΕΡΤ.

Eμεινε όμως στο ελληνικό τηλεοπτικό πάνθεον ως ο μόνος Έλληνας ηθοποιός που ενσάρκωσε τον Χριστό και μάλιστα με τεράστια επιτυχία.

Πνεύμα Θεατρικό 70ο (Θεατές+Γκιγιόμ+Διγενής) - από την Ηρώ Μητρούτσικου


παρουσίαση νέων δημιουργιών, τόσο θεατρικών όσο και χορευτικών σχημάτων, σε ανοιχτά θέατρα της πόλης, την περίοδο 20 Ιουνίου  έως 7 Ιουλίου 
http://www.athinorama.gr/theatre/newsroom/?edtid=24533


Για τρίτη χρονιά φέτος, το θέατρο ELIART, διοργανώνει Φεστιβάλ Μονολόγων με τίτλο  «Μόνος στη σκηνή – μόνο μια φωνή» 
3 - 10 Ιούνιου 2013Αποκλείονται αποσπάσματα  μέχρι 20  Μαΐου στο e-maileliart@hotmail.gr   6942-206780
 

Θεατές, ήρωες και η χαμένη ταυτότητα

Από την Ηρώ Μητρούτσικου
Η Κατερίνα Ευαγγελάτου ανέλαβε να σκηνοθετήσει στο Εθνικό ένα έργο που κάποιοι θα χαρακτήριζαν παλιό ή ξεπερασμένο. Ωστόσο, η νεαρή σκηνοθέτις κατάφερε να μιλήσει για το σήμερα χωρίς να χρειαστεί να εκσυγχρονίσει το έργο.
Θεατές
Δύο κολλητά δωμάτια σε ένα ξενοδοχείο τρίτης κατηγορίας μετά το τέλος του Εμφυλίου πολέμου (γύρω στο 1950). Στο πρώτο δωμάτιο ένα ζευγάρι μικροπωλητών (Νικόλας Παπαγιάννης, Στεφανία Γουλιώτη), που αγωνίζεται για να επιβιώσει. Ο άντρας, ανάπηρος και ανίκανος λόγω του πόλεμου, πρώην ταγματασφαλίτης, που έχει καταντήσει, πια, φερέφωνο της εξουσίας, παρακαλεί τη γυναίκα του να τον σκοτώσει στον ύπνο του. Στο δεύτερο δωμάτιο ένας λούμπεν, αργόσχολος, χαραμοφάης τύπος (Νίκος Ψαρράς), που όλη μέρα ασχολείται με πορνοπεριοδικά, ανακαλύπτει μια τρύπα στον τοίχο και είτε κρυφοκοιτάζει από εκεί το ζευγάρι, είτε ακούει τι λένε μέσα από τους λεπτούς τοίχους. Απαθής, αδρανής, συχνά έκπληκτος, βλέπει τη γυναίκα να σκοτώνει τον άντρα της, να τον καθαρίζει και έπειτα να αυτοκτονεί κι εκείνη!
Με την ίδια απάθεια θα αντιμετωπίζει την ιστορία και η, παντρεμένη με ναυτικό, γκόμενά του (Άλκηστις Πουλοπούλου), η οποία θα εισβάλει στο δωμάτιό του αργότερα. Με την ίδια απάθεια αντιμετωπίζει κι αυτός την γκόμενα, παρότι εκείνη τρέφει συναισθήματα και κάνει όνειρα για τους δύο τους!
Το αρχικό σκηνικό (Ελένη Μανωλοπούλου), οι τοίχοι του ξενοδοχείου, αποτελούνται από τα ελληνικά πλαστικά σημαιάκια των παρελάσεων. Οι θεατές καλούνται να αφαιρέσουν όσα σημαιάκια τους εμποδίζουν να βλέπουν όσα διαδραματίζονται μέσα στα δύο δωμάτια κι έτσι παίρνουν κι αυτοί μέρος στην ηδονοβλεψία και στη συνθήκη της κλειδαρότρυπας, όπως και ο τεμπέλης ένοικος του ξενοδοχείου.
Η Γουλιώτη μας έχει συνηθίσει σε πολύ καλές ερμηνείες. Το μόνο που έχω να προσάψω εδώ ήταν ότι συχνά δεν ακούγαμε κάποια από όσα έλεγε το ζευγάρι. Ωστόσο, την έκπληξη της παράστασης την κάνει ο Ν. Ψαρράς! Αγνώριστος, σαν νευρόσπαστος αίλουρος πηδά όλη την ώρα από το κρεβάτι στο τραπέζι κι από εκεί στο σκαμνί, δεν ησυχάζει και δεν ηρεμεί ποτέ, ούτε με την γυναικεία παρουσία. Όπως περνά ανώφελα και χωρίς αποτέλεσμα την ώρα του με τις πορνοφωτογραφίες, έτσι ηδονιστικά κατασκοπεύει και τους γείτονές του. Απαθής παρακολουθεί το μακελειό και μετά τον θάνατο εισβάλλει στο δωμάτιό τους. Το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι τα λεφτά και οι γυναίκες, αλλά αυτό δεν τον εμποδίζει να βγάζει λόγους στο τέλος του έργου, εξυψώνοντας σε προτέρημα το να κοιτάει ο καθένας τον εαυτό του.
Έχουμε, λοιπόν, δύο εκ διαμέτρου αντίθετα ζευγάρια, που το ένα το συνδέει η παλιά αγάπη, το άλλο μόνο το σεξ και το συμφέρον, αλλά, παρόλα αυτά, κανείς τους δεν επικοινωνεί με κανέναν. Έτσι, η Ευαγγελάτου και ο Ψαρράς, κάνοντας μία πολύ καλή παράσταση, καταφέρνουν να μετατρέψουν ένα δράμα σε τραγική κωμωδία και έτσι να αναδειχθεί ακόμα περισσότερο το νόημα του έργου. Παρότι, ο Μάριος Ποντίκας έγραψε το έργο πριν 40 περίπου χρόνια, για να μιλήσει για την Ελλάδα του τότε, τελικά αυτό αποδεικνύεται εξαιρετικά επίκαιρο και παγκόσμιο. Η σημερινή κοινωνία, παρότι δεν έχει ζήσει κανέναν πόλεμο, διακρίνεται από την ίδια αποξένωση και απάθεια, συναισθηματική σκληρότητα και αδιαφορία για τα πολιτικά. Η αστική νοοτροπία του: ο καθένας κοιτάει τον εαυτό του και δεν μας νοιάζει ο διπλανός μας, ούτε τα κοινά, σήμερα είναι πολύ πιο έντονη. Ας μην μας εκπλήσσει πώς φτάσαμε στην σημερινή οικονομική κρίση, όταν και οι δύο προηγούμενες γενιές είχαν τέτοια προβληματική συμπεριφορά. Αν και οι περισσότερες παραστάσεις τελειώνουν την Κυριακή των Βαΐων, οι «Θεατές» θα συνεχίσουν και μετά το Πάσχα στο Εθνικό (κτίριο Τσίλλερ, Ομόνοια) Τετάρτες και ΣΚ.
Το έπος του Διγενή Ακρίτα 
Για μια ακόμα φορά μας απογοήτευσε ο Δημ. Λιγνάδης. Είχε μια καταπληκτική ιδέα για μια διαφορετική παρουσίαση του αφηγηματικού έπους του Διγενή Ακρίτα, το οποίο τραγουδήθηκε από γενιά σε γενιά, από τον 14ο αιώνα μέχρι σήμερα, η οποία, όμως, ιδέα δεν κατάφερε να έχει ένα εξίσου καλό αποτέλεσμα. Το concept ήταν ότι μία συντηρητική παρουσιάστρια και πέντε ομιλητές (τρεις καλλιτέχνες, ένας παπάς κι ένας πολιτικός) δίνουν, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εθνικού θεάτρου, μια διάλεξη πάνω στο έπος, κατά την διάρκεια της οποίας συμβαίνουν διάφορα τραγελαφικά. Ωστόσο, η παράσταση κούραζε πολύ, γιατί δεν γίνεται και να θες να ακουστεί μεγάλο μέρος του κειμένου και να υπονομεύσεις τον κάθε ομιλητή...
Γκιγιόμ, γλυκιά μου
Το «Low Budget Festival» γίνεται κάθε χρόνο στο γκαράζ του Ιδρύματος Μιχ. Κακογιάννης  και φέτος «μιλάει… γαλλικά». Νέοι δημιουργοί παρουσίασαν (μεταφρασμένα) γαλλικά έργα και, τώρα, το φεστιβάλ  κλείνει με την κωμωδία «Γκιγιόμ, γλυκιά μου», ένα αυτοβιογραφικό έργο του ηθοποιού και σκηνοθέτη Γκιγιόμ Γκαλιέν. Η πρεμιέρα έγινε την Πέμπτη κι όπως όλες οι παραστάσεις του φεστιβάλ, παίζεται για τέσσερις βραδιές (μέχρι αύριο, Κυριακή 9.30).
Πρόκειται για έναν αυτοσαρκαστικό, απόλυτα αυτοβιογραφικό μονόλογο, που μιλά με χιούμορ για το δράμα του «Βενιαμίν» μιας οικογένειας. Η μητέρα, μια και δεν είχε κόρη, αποφάσισε ότι ο τελευταίος της γιος είναι κορίτσι, πράγμα που πίστευε και το παιδί! Ο ή η Γκιγιόμ θα περάσει απίστευτες, κωμικοτραγικές περιπέτειες μέχρι να ανακαλύψει τι στ’ αλήθεια θέλει και ποιός πραγματικά είναι, θα ψάξει και, ίσως, θα ανακαλύψει την ερωτική του ταυτότητα και συμπεριφορά μακριά από την επιρροή της οικογένειας, στην οποία όμως επανέρχεται για επιβεβαίωση...
Την υπέροχη σκηνοθεσία υπογράφει η Μαριάννα Κάλμπαρη. Ο Βασίλης Μαυρογεωργίου δίνει ρεσιτάλ ερμηνείας εναλλάσσοντας ρόλους ανάμεσα στον Γκιγιόμ και τη μητέρα του. Η ομάδα «ΚΑΤΑΛΑΘΟΣ»  (Φ. Αθερίδου, Ιω. Καπελέρης, Φ. Μπακλατζίογλου, Γ. Μπισμπικόπουλος), η οποία φέτος έκανε το «SuperNova», πλαισιώνει τον Μαυρογεωργίου, ζωντανεύοντας μπροστά μας ξεκαρδιστικές σκηνές!

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ  (από προηγούμενα άρθρα):
 
Βρώμικα κόλπα,   Studio Κυψέλης
Δεσποινίς Μαργαρίτα,   Πράξη Επτά Studio
Χαλασοχώρηδες,  Αλκμήνη
Γκόλφω, Εθνικό
Mistero Buffo,  Θησείον
Το καβούκι του ελέφαντα, Τρένο στο Ρουφ
Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου,  Χώρα
Ευριδίκη, Πορεία
Κατσαρίδα,  Αθηνών
Φόνισσα,   Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας 
Mια απ' τα γίδια,  Ήβη
Η πόρνη από πάνω,   Σφενδόνη
Βυσσινόκηπος/ Η ρομαντική ιστορία,  Θέατρο Νέου Κόσμου
Η τρυφερή σου Μολότωφ,  Ακαδήμεια
Συμβολαιογράφος,  Εν Αθήναις
Κολχάας,  Τόπος Αλλού
Κοπενχάγη,  Άλφα
 
 
με  ΕΙΣΟΔΟ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
 
Κήπος Στάχτες,  Νεοκλασσικό σπίτι
Τρεις κι ο κρίνος,  Λάσπη
Funny Mission,  Λουκούμι bar
Blue Mysteries (Athens 1920-1939),   Salta Con Migo bar
Εκάβη, Hecuba, Hekabe, Hecabe, Hecube project,  Θησείον
Αναφορά, Nosotros
To βαλς των βρώμικων δρόμωνQuilombo Centro Cultural
Οι ηλίθιοι,  Δημ.Θέατρο Αργυρούπολης
Κυρία Μαργαρίτα,  Εμπρός
Όλα όσα είδα,   (περιοδεία)
Cirko Cachivache 3D, Δυναμό
Επιβίβαση για μακρινό ταξίδι, 104
Κρίσις,  Studio της οδού Πλαταιών
Mein Komplex, Κέλυφος
Ανιχνεύοντας τον Τζόρνταν, 'Αλεκτον
Εκτοπλάσματα, Εξάρχεια
Μουσείο, Ρομάντζο
Πενθεσίλεια, Πειραιώς 35

Ο Μπήντερμαν και οι εμπρηστές, Εργατικές Κατοικίες Καματερού
ΠΑΙΔΙΚΕΣ με ελευθ. είσοδο
Ευτυχισμένος Πρίγκιπας, CAMP art cafe

Δωρεάν e-book:ΟΙ ΝΑΖΙΣΤΙΚEΣ ΚΑΤΑΒΟΛEΣ ΤΗΣ «Ε.Ε ΤΩΝ ΒΡΥΞΕΛΛΩΝ». Διαβάστε το όλοι μέχρι το μεδούλι! ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ!


Αυτά που πάντα θέλατε να μάθετε για την «Ε.Ε των Βρυξελλών» Αλλά κανείς δεν τολμούσε να σας τα πει!











Αυτό το βιβλίο θα σας πει μια ιστορία, που πολλοί από τους αναγνώστες μπορεί, για προφανείς λόγους, αρχικά να την απορρίψουν. Θα το κάνουν αυτό σκεπτόμενοι ότι, αν οι αναγόμενες σε βάθος χρόνου ιστορικές πληροφορίες, που καταγράφονται εδώ, ήταν αληθινές, θα είχαμε σίγουρα ακούσει ξανά για αυτές, στο παρελθόν.
Έχοντας αυτό υπ’ όψιν, εμείς, οι συγγραφείς, θεωρούμε υποχρέωσή μας να ενθαρρύνουμε τους αναγνώστες,όχιμόνοναδιαβάσουναπλώςαυτότοβιβλίο, αλλά να επισκεφτούν και να μελετήσουν τις πηγές των ντοκουμέντων, που αναφέρονται στο κάτω μέρος των σελίδων του.
Για σχεδόν τρία τέταρτα του αιώνα, λέγεται στην ανθρωπότητα ότι ο 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος προκλήθηκε από έναν ψυχοπαθή, τον Αδόλφο Χίτλερ, και τους ρατσιστές, ταραξίες, ναζί που τον περιέβαλλαν. Παρ’ όλ’ αυτά, η αλήθεια είναι ότι ο πόλεμος αυτός ήταν ένας κατακτητικός πόλεμος, που καθοδηγήθηκε από το Καρτέλ των Χημικών, του Πετρελαίου και των Φαρμάκων, με σκοπό τον έλεγχο των, αξίας πολλών τρισεκατομμυρίων δολαρίων,παγκόσμιων αγορών, στο νεοεμφανιζόμενο τότε,τομέα των πατενταρισμένων χημικών προϊόντων.
Συγγραφείς: Paul Anthony Taylor, Alecsandra Niedzwiecki, Matthias Rath
Περίληψη :
Σύμφωνα με το βιβλίο αυτό, στο οποίο υπάρχει σαφής τεκμηρίωση καθώς και παραπομπές σε όλα τα σχετικά αρχεία από τα πορίσματα της Δίκης της Νυρεμβέργης, ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος δεν ήταν αποτέλεσμα ενός διεφθαρμένου ψυχοπαθή με το όνομα Χίτλερ και ενός στρατού από πειθήνια ρατσιστικά στρατιωτάκια της Ναζιστικής Βέρμαχτ, όπως μας άφηναν να πιστεύουμε τα τελευταία περίπου εβδομήντα χρόνια. Αντίθετα, από τα αρχεία της Δίκης της Νυρεμβέργης και σύμφωνα με τον Γενικό Εισαγγελέα, Telford Taylor,  προκύπτει ότι ο κύριος υποκινητής και διαχειριστής του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου ήταν το Καρτέλ της IG Farben, χωρίς το οποίο αυτός ο πόλεμος δεν θα ήταν ποτέ εφικτός. 
Το Δικαστήριο της Νυρεμβέργης διεξήγαγε μια σειρά από 13 δίκες. Ωστόσο, μόνο η πρώτη δίκη, όπου δικάστηκαν τα πολιτικά και στρατιωτικά ανδρείκελα  του Ναζιστικού καθεστώτος, παρουσιάζεται στον κόσμο ως ‘Η Δίκη της Νυρεμβέργης’. Οι υπόλοιπες, όπως η δίκη εναντίον της IG Farben, έχουν σκόπιμα αποσιωπηθεί από το κοινό και σκόπιμα κρατηθεί έξω από τα βιβλία της ιστορίας. Αυτή η μονομερής προσέγγιση της ιστορίας είναι το λιγότερο ανακριβής και σκόπιμα έχει απομακρύνει την προσοχή του κοινού μακριά από τους αληθινούς υπαίτιους και εγκληματίες του πολέμου. Με δύο λόγια, μέχρι πρόσφατα αγνοούσαμε ποιοι ήταν οι ιθύνοντες,  που όχι μόνο προετοίμασαν τον πόλεμο και χρηματοδότησαν πλήρως την άνοδο των Ναζί στην εξουσία αλλά και παρείχαν  κάθε υλικοτεχνική και άλλη υποστήριξη χρειαζόταν για τη διασφάλιση ενός νικηφόρου πολέμου: από εκρηκτικά και μέσα μαζικής εξόντωσης, ελαστικά, τεχνητή βενζίνη και άλλα, μέχρι πλάσμα του αίματος.
Η IG Farben -ένας συνασπισμός των μεγαλύτερων χημικών/φαρμακευτικών εταιριών της Γερμανίας- που περιλάμβανε τη γνωστή Bayer, τη BASF, τη Hoechst καθώς και άλλες μικρότερες εταιρίες- ήταν το μεγαλύτερο καρτέλ της εποχής στον τομέα των χημικών, του πετρελαίου και των φαρμάκων. Ο σκοπός του Καρτέλ ήταν απλός και ίδιος με αυτόν του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου: ο έλεγχος της διεθνούς αγοράς μέσα από το μονοπώλιο των χημικών, των φαρμάκων και του πετρελαίου σε όλο τον κόσμο, πράγμα που θα καθιστούσε την Γερμανία κυρίαρχη δύναμη.   
Για να είμαστε πιο ακριβείς, τα αρχεία της Δίκης της Νυρεμβέργης εναντίον της IG Farben (1947-48) τεκμηριώνουν, ότι ήδη από το έτος 1936 –τρία χρόνια πριν την έναρξη του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου- οι διευθύνοντες της IG Farben ήταν υπεύθυνοι για την προετοιμασία του λεγόμενου ‘Τετραετούς Πλάνου’- δηλαδή, του ρυθμιστικού σχεδίου προς την κατάκτηση της Ευρώπης. Σύμφωνα με αυτό το σχέδιο προβλεπόταν ότι σε κάθε κατακτημένη χώρα από τον στρατό του Χίτλερ, η IG Farben θα αναλάμβανε εξ ολοκλήρου όλες τις χημικές και πετροχημικές επιχειρήσεις…. σε μηδενικό κόστος! 
Όταν απέτυχε και η δεύτερη απόπειρα του Καρτέλ για παγκόσμια στρατιωτική κατάκτηση, ήταν φανερό ότι μια Τρίτη προσπάθεια προς επίτευξη της Γερμανικής Ηγεμονίας έπρεπε να έχει μια πιο συγκεκαλυμμένη μορφή. Αυτή η μορφή δεν είναι τίποτε άλλο από την ίδια την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ωστόσο, ήταν λογικό, ότι εάν η Ε.Ε θα αποτελούσε πλέον τη νέα πλατφόρμα από την οποία το Καρτέλ θα επιδίωκε τους στόχους του, τότε θα έπρεπε κατά την οικοδόμηση της να συμπεριληφθούν οι παλιοί γνώριμοι ηγέτες του Καρτέλ και αρχιτέκτονες του Ναζιστικού καθεστώτος. Όμως, ποιος άραγε πολιτικός ανάλαβε ποτέ την ευθύνη  να μας ενημερώσει για το παρελθόν του πρώτου προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής – του ανώτατου εκτελεστικού οργάνου της Ε.Ε; Η μήπως ούτε και οι ίδιοι οι πολιτικοί ι δεν γνώριζαν και ούτε και σήμερα γνωρίζουν;
Μια από τις πιο σπουδαίες  φυσιογνωμίες  του Ναζιστικού καθεστώτος, που συνετέλεσε και ως βασικός αρχιτέκτονας της  ‘Νέας Παγκόσμιας Τάξης’ υπό τη Ναζιστική Γερμανία στην περίπτωση που οι Γερμανία  θα κέρδιζε τον πόλεμο, ήταν ο Ναζιστής δικηγόρος και καθηγητής του Πανεπιστημίου του Ροστοκ, Walter Hallstein (1901-1982). Στις 23 Ιανουαρίου, 1939, μόνο εφτά μήνες πριν την έναρξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ο Hallstein εκφώνησε μια ιστορική ομιλία μέσα από την οποία περιέγραφε με λεπτομέρεια τη νομική δομή που θα είχε η Ευρώπη κάτω από τον έλεγχο του συνασπισμού Ναζί / IG Farben. 
Μετά τη λήξη του  Β’ Παγκόσμιου Πολέμου, κατά το έτος 1950 και αφού προηγουμένως απέκρυψε από τους Συμμάχους το ναζιστικό παρελθόν του, ο Hallstein ορίστηκε σύμβουλος του Καγκελαρίου της Δυτικής Γερμανίας, Adenauer, καθώς επίσης και κύριος διαχειριστής της εξωτερικής του πολιτικής. Ως αποτέλεσμα της προηγούμενης και εκτεταμένης του εμπειρίας  στο σχεδιασμό μιας Ευρώπης υπό την κυριαρχία του Καρτέλ και των Ναζί, αυτός ο άνθρωπος τοποθετήθηκε  αργότερα ως βασικός αρχιτέκτονας της Ε.Ε των Βρυξελλών. Ακριβώς το ίδιο άτομο που συνέταξε το προσχέδιο για τον τρόπο  χειρισμού των κατακτημένων χωρών μετά την προσδοκώμενη επικράτηση του συνασπισμού Ναζι/Καρτέλ, έγινε –απλά 19 χρόνια αργότερα- ο βασικός αρχιτέκτονας αυτού του αντιδημοκρατικού οικοδομήματος που ονομάζεται ‘Ε.Ε των Βρυξελλών’. Το 1958 διορίστηκε ως πρώτος πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής – ένα πόστο που κράτησε για μια ολόκληρη δεκαετία και από το οποίο δεν παρέλειψε να βοηθήσει πολλούς πρώην εγκληματίες πολέμου που καταδικάστηκαν στη Νυρεμβέργη.  
Έτσι λοιπόν, δεν πρέπει πλέον να μας προκαλεί έκπληξη η αντιδημοκρατική φύση αυτού του οικοδομήματος, τη στιγμή μάλιστα που όλο και αυξάνονται οι φωνές σε ολόκληρη την ήπειρο που διαμαρτύρονται ή προβληματίζονται για τα δημοκρατικά ελλείμματα της Ε.Ε. Γνωρίζοντας τον ιθύνοντα νου, τον άνθρωπο που σχεδίασε και πραγματοποίησε τη δημιουργία της Ε.Ε, ένας στενός συνεργάτης και νομικός στυλοβάτης του ναζιστικού κινήματος, κατανοούμε πλέον ότι αυτό που δημιούργησε δεν θα μπορούσε να σφύζει από δημοκρατία. Ας σκεφτούμε λίγο με πόσο δέος όλοι εμείς οι υποτακτικοί και πειθήνιοι πολίτες των χωρών της Ε.Ε κουβεντιάζουμε μεταξύ μας και λέμε ότι ‘δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι, αφού το αποφάσισε η Κομισιόν’ ή ‘είναι οδηγία των Βρυξελλών’! Ακόμα και βουλευτές και ευρωβουλευτές δεν παραλείπουν να εκφράσουν αυτήν την αδυναμία αντίδρασης στις θελήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Αλλά αυτήν την επιτροπή και τον πρόεδρό της και τους άλλους αξιωματούχους (τους διάφορους Μπαρόζο, Ρομπάι, Άστον κλπ) κανένας από εμάς δεν τους ψήφισε και πολύ περισσότερο δεν μπορούμε να τους καθαιρέσουμε. Είναι διορισμένοι τοποτηρητές οικονομικών συμφερόντων και με τη βοήθεια 54.000 υπαλλήλων, γραφειοκρατών, ελέγχουν τις ζωές μας, ελέγχουν το μέλλον μας, πουλώντας μας μεγάλες ιδέες και ευρωπαϊκά οράματα. 
Με λίγα λόγια, η παλιά ναζιστική ιδέα ‘Εin Volk, ein Reich, ein Führer’–‘ Ένας  λαός, μια αυτοκρατορία, ένας ηγέτης’- γίνεται πραγματικότητα μέσα από την Ε.Ε και μάλιστα κατά τρόπο που να έχει περάσει στους υπόλοιπους λαούς της Ευρώπης ότι οποιαδήποτε προσπάθεια για αποτίναξη του Γερμανικού ζυγού ταυτίζεται με την αντίθεση του όποιου πολιτικού κόμματος προς την ιδέα της ‘Ενωμένης Ευρώπης’ και των δικαιωμάτων των λαών που δήθεν προστατεύει στους κόλπους της. Όποιος μιλήσει για την εξ υπαρχής αντιδημοκρατική φύση και δομή της Ε.Ε εισπράττει τη ρετσινιά του ‘ευρωσκεπτικιστή’.
Ο Δρ Rath, ένας από τους κύριους ερευνητές και συγγραφείς του βιβλίου ‘Οι Ναζιστικές Καταβολές της Ε.Ε’, είναι και ο ερευνητής που έχει τεκμηριώσει επιστημονικά τη φυσική αντιμετώπιση του καρκίνου και των καρδιοπαθειών θέτοντας σε κίνδυνο την ύπαρξη αυτού του χημικού/φαρμακευτικού Καρτέλ. Έχει ταυτόχρονα αποτελέσει μια φωνή πολιτικής συνειδήσεως εκθέτοντας τα σχέδια του ίδιου αυτού Καρτέλ για διεθνή κυριαρχία – σήμερα με προπύργιο την Ε.Ε. Ο ίδιος και το Ίδρυμα του έχει λάβει τη ‘Σκυταλοδρομία Ζωής’, ένα βραβείο πολιτικού θάρρους από τους επιζώντες του Auschwitz και άλλων στρατοπέδων συγκέντρωσης με την εντολή: Ποτέ ξανά! Δεν θα δεχτούμε  μια τρίτη προσπάθεια του Καρτέλ για υποδούλωση των λαών!
Παρόλο που είναι γερμανός, ο Δρ Rath,  ξεσκεπάζει το ρόλο της σημερινής Γερμανίας και των Καρτέλ εις βάρος των λαών της Ευρώπης. Και επειδή, όποιοι δεν γνωρίζουν την ιστορία είναι καταδικασμένοι να επαναλάβουν τα λάθη της, έχουμε ευθύνη να φέρουμε αυτήν τη γνώση μπροστά σε όλους τους πολιτικούς και τους λαούς της Ευρώπης. Οφείλουμε όλοι να ενημερωθούμε σωστά και να πάρουμε αποφάσεις. Να προστατέψουμε τους σημερινούς πολίτες της Ευρώπης αλλά και τις επερχόμενες γενιές από την καταδυνάστευση των οικονομικών Καρτέλ. Απαιτούμε μια Δημοκρατική Ευρωπαϊκή Ένωση – μια Ευρώπη όπου η εξουσία θα πηγάζει από τον ίδιο το λαό και θα υπηρετεί τα εκατομμύρια των πολιτών και όχι τα συμφέροντα μιας χούφτας επενδυτών.
Δείτε το περίφημο βίντεό του που έκανε το γύρο του διαδικτύου αμέτρητες φορές:
Ο Δρ Rath καλεί τον κόσμο της Γερμανίας και της Ευρώπης γενικότερα, να αναλάβει την ευθύνη που του αναλογεί. Είναι ένα κάλεσμα για να οικοδομήσουμε όλοι μαζί μια δημοκρατική Ευρώπη για το λαό, από τον ίδιο το λαό – δημιουργώντας μια νέα εποχή στα συστήματα υγείας, τα οποία θα είναι πλέον προσανατολισμένα στην πραγματική πρόληψη και τελικά στην εξάλειψη των ασθενειών. Τα ήδη διαθέσιμα, επιστημονικά τεκμηριωμένα αποτελέσματα ερευνών, που είναι βασισμένα σε φυσικές θεραπείες, δείχνουν ξεκάθαρα πώς είναι ικανά να μειώσουν κοινές ασθένειες της εποχής μας στο ελάχιστο, σε σχέση με την παρούσα κατάσταση. Αλλά αυτός ο εκπληκτικός «Κόσμος Χωρίς Ασθένειες» δεν θα μας χαριστεί έτσι απλά, αφού κάθε μια από αυτές τις ασθένειες είναι για τη φαρμακευτική βιομηχανία και μια αγορά αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων! Αν θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα κόσμο χωρίς ασθένειες, για εμάς και τα παιδιά μας: πρέπει να δεσμευτούμε σε αυτόν το αγώνα. Και η ώρα είναι ΤΩΡΑ.!
ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ:
Εισαγωγή:
Κεφάλαιο 1:
Συνοψίζοντας τις αποδείξεις
Κεφάλαιο 2:
Walter Hallstein:ΔιακεκριμένοςΝαζίΔικηγόρος–καιΒασικόςΑρχιτέκτοναςτης«Ευρωπαϊκής Ένωσης των Βρυξελλών»
Κεφάλαιο 3:
Το «Καρτέλ της Ευρύτερης Σφαίρας» και το οργανωτικό του πλαίσιο
Κεφάλαιο 4:
Η «Ε.Ε των Βρυξελλών» σήμερα: Τι δεν θέλουν να ξέρετε, τα Καρτέλ του Πετρελαίου και των Φαρμάκων και οι πολιτικοί τους στυλοβάτες
Κεφάλαιο 5:
Η Επιβολή της Δικτατορίας των Βρυξελλών στην Ευρώπη
Κεφάλαιο 6:
Η Εξουσία της Ε.Ε των Βρυξελλών, θα μπορούσε να τερματίσει αιώνες Ελευθερίας και Ανεξαρτησίας στη Μεγάλη Βρετανία
Κεφάλαιο 7:
Σκυταλοδρομία της Ζωής
Κεφάλαιο 8:
Ποιος είναι Ποιος στην «Ε.Ε των Βρυξελλών»
Παράρτημα:
Με υλικό από relay-of-life.org  & blepe-akou-praxe.blogspot.gr

Για τους αγγλομαθείς περισσότερα εδώ: The Nazi Roots of the ‘Brussels EU’ and not only [VIDEOS]

Iσόβιες καθείρξεις που θα προκαλέσουν ανατροπές ακόμη και στις γερμανικές εκλογές υπόσχεται η αυλαία του Πεπόνη!


http://www.kourdistoportocali.com/articles/20664.htm



Aπό το Μέγαρο Μαξίμου ακούγεται ότι ο Πεπόνης έχει ζητήσει «κάτι» από τον Σαμαρά και από την ικανοποίηση του συγκεκριμένουαιτήματος θα εξαρτηθεί εάν ο οικονομικός Εισαγγελέας πραγματοποιήσει ηρωική έξοδο προκαλώντας τεκτονικό σεισμό. Από το περιβάλλον του Πεπόνη διαψεύδεται μετά βδελυγμίας ότι έχει ζητήσει την οποιαδήποτε χάρη από το Μαξίμου. Το τι ακριβώς θα συμβεί θα το διαπιστώσουμε σε μικρό χρονικό διάστημα μια και ολοκληρώνεται τον Ιούνιο η θητεία του οικονομικού εισαγγελέα που θεωρείται ότι αποτελεί «συστημικό» κίνδυνο. Πληροφορίες πάντως θέλουν τον Πεπόνη να έχει δέσει υποθέσεις σκανδάλων οι οποίες μπορούν να επιφέρουν ακόμη και ισόβια κάθειρξη σε (πολιτικούς) παράγοντες του τόπου.
Με ισόβια κάθειρξη απειλούν και οι διάδρομοι της Ιπποκράτους τον ΓΑΠ για τα 100 εκατομμύρια της μαύρης τρύπας του ΠΑΣΟΚ. Ο Βενιζέλος φέρεται αποφασισμένος να φθάσει την υπόθεση ως τα έδρανα του δικαστηρίου κι ακόμη πιο πέρα. Ήδη το πρώτο χτύπημα στον Αθανασάκη είναι ενδεικτικό: “Φέρε πίσω τα 300.000″ λέγεται πως ήταν το τελεσίγραφο που έλαβε. Ενώ ανάλογα μηνύματα φθάνουν και στον Ροβέρτο Σπυρόπουλο από στελέχη της Ιπποκράτους. Σ΄αυτό το σημείο είναι απορίας άξιο πως είναι δυνατόν να παραμένει ο Σπυρόπουλος Διοικητής (των ταμείων) του ΙΚΑ. Αλλά σ΄αυτό εδώ το παρακράτος όλα μπορούν να συμβούν. Ακόμη και ο περίφημος Ρίζος Ρίζος της ΔΕΗ, του οποίου τα σκάνδαλα παρακουλουθούσαμε άναυδοι στην “Ζούγκλα”,  έγινε στελεχάρα του ΣΥΡΙΖΑ, παρέα με τον Φωτόπουλο.
Η αυλαία του Πεπόνη παραμένει ένα μυστήριο αλλά δεν είναι πολλές οι πιθανότητες ένας εισαγγελέας με τόσο εκρηκτική σταδιοδρομία να αποχωρήσει αθόρυβα από την πρώτη γραμμή. Λέτε ο Πεπόνης να προκαλέσει ανατροπή ακόμη και στις γερμανικές εκλογές;

Αιρετικό άρθρο του Πέτρου Αργυρίου για τη ματαιότητα του εμπάργκο στην Ελληνική φράουλα


http://agriazwa.blogspot.gr/2013/04/less.html

Φράου-less: Λες και έτσι θα σταματήσεις την εκμετάλλευση


Φράου-less: Λες και έτσι θα σταματήσεις την εκμετάλλευση

Του Πέτρου Αργυρίου (agriazwablogspot.com)
 

Ματωμένες φράουλες. Εμείς θέλουμε τις φράουλες μας χωρίς αίμα και κομματάκια μεταναστών. Φτηνές και καθαρές.

Παραδεισένιες.

Για τους περισσότερους από εμάς, η συντριπτική πλειοψηφία των πραγμάτων που τρώμε και χρησιμοποιούμε έχουν εγκιβωτισμένους τόνους ιδρώτα. Και ενίοτε αίματος. Και είναι ιδρώτας και αίμα κυρίως αλλωνών.

Από τα αθλητικά παπούτσια που φοράς όταν κάνεις τσόκινγκ για να είσαι φιτ, μέχρι το κακάο που το παιδάκι σου λατρεύει να πίνει, από τα φιλετάκια που λατρεύει η γυναίκα σου μέχρι το καλό σου το κουστούμι, όλα αυτά και πολλά περισσότερα περιέχουν τόνους ιδρώτα και ενίοτε αίματος αλλωνών. Και φορές φορές το αίμα είναι και παιδικό.

Έτσι είναι τα πράγματα σε ετούτο των πλανήτη. Τα πράγματα των ανθρώπων είναι φτιαγμένα από ιδρώτα και αίμα. Κυρίως αλλωνών.

Όταν το αίμα είναι εισαγόμενο είναι οκ. Δε ρωτήσαμε, δε μάθαμε.

Τώρα που το αίμα χύθηκε στην Ελλάδα, η λύση είναι μία: εμπάργκο στις φράουλες Μανωλάδας να μη λερωθούν οι καταναλωτικές μας συνήθειες με εγχώριο αίμα.

Ο τοπικισμός απέκτησε κοσμοπολίτικη γκλαμουριά. Επιτέλους μπορούμε τώρα που πτωχεύσαμε να καμωνόμαστε τους συνειδητοποιημένους.

Να σε πω: Δεν πυροβόλησαν σύσσωμοι οι καλλιεργητές φράουλας λαθρεργάτες.

Όχι.

Να σου δώσω μερικά στοιχεία: Φέτος οι καλλιεργητές φράουλας στην Ευρώπη έπαιρναν 0,5 εως 0,7 το κιλό. Φαντάσου τώρα ένα καλλιεργητή που πρέπει να συγκεντρώσει ας πούμε 10000 ευρώ χωρίς να συνυπολογίσουμε τα όποια κόστη. Θα πρέπει να μαζέψει μόνος του 2000 κιλά φράουλες. Για να φας εσύ φτηνή φράουλα θα πρέπει κάποιος να μαζέψει δύο χιλιάδες κιλά φράουλες ίσα ίσα για να ζήσει.

2 χιλιάδες κιλά φράουλες.

Αν πληρώνει εργάτη 25 ευρώ μεροκάματο, ο εργάτης πρέπει να του μαζέψει αρκετά παραπάνω από 50 κιλά φράουλες, καμιά χιλιάρα φράουλες την ημέρα. Χίλιες φράουλες για να φας εσύ φράουλα του ενός ευρώ το κιλό. Να σπάσει η μέση και του καλλιεργητή και του εργάτη δηλαδή.  

Η φράουλα αποτελεί πλέον ένα από τα τρανταχτά παραδείγματα αποτυχίας της ελεύθερης αγοράς. Και η αποτυχία της ελεύθερης αγοράς είναι η μέθοδος επιβολής της. Η εξαθλίωση και η εκμετάλλευση είναι αυτά που ρίχνουν τις τιμές και οι χαμηλές τιμές είναι αυτές που δημιουργούν ακόμη περισσότερη εκμετάλλευση σε ένα φαύλο κύκλο σύνθλιψης των τιμών και των μικρών «ψαριών».

Η φρικτή ιστορία του τσιφλικά δεν μας λέει μόνο το πασιφανές του πόσο απάνθρωπος είναι ο καπιταλισμός για τους περισσότερο αδύναμους. Μας λέει το πόσο χειρότερος είναι ένας νεοφιλελεύθερος καπιταλισμός όπου τα πάντα λειτουργούν χωρίς ρύθμιση, χωρίς παρέμβαση, χωρίς εποπτεία.

Άσχετα από τις πολιτικές τοποθετήσεις των εμπλεκομένων, το παράδειγμα της Μανωλάδας λειτούργησε ως τυπικό του νεοφιλελευθερισμού, αυτής της παράδοξης  πολιτικοοικονομικής αίρεσης που κυβερνά τον κόσμο:

Σωματέμποροι χωρίς ρύθμιση, έλεγχο, παρέμβαση φέραν λαθρεργάτες, από Ασία μεριά αυτή τη φορά.

Τσιφλικάδες χωρίς ρύθμιση, έλεγχο, παρέμβαση αγοράσαν την φθηνή εώς τσάμπα εργασία.

Οι λαθρεργάτες χωρίς ρύθμιση, έλεγχο, παρέμβαση, εποπτεία δουλεύαν για τα λαμόγια του κερατά δεσμευόμενοι μονομερώς από μια διμερή συμφωνία που οδήγησε σε δύο φαινόμενα: Τη φτηνή φράουλα λόγω φτηνής εργασίας που χωρίς ρύθμιση, έλεγχο, παρέμβαση πίεζε ασφυκτικά άλλους καλλιεργητές φράουλας που δεν μπορούσαν ή δεν ήθελαν για ηθικούς λόγους να έχουν πρόσβαση στη λαθρεργασία και την αμοιβή των λαθρεργατών με άπλετα νομίσματα καυτού μολυβιού.

Ο τσιφλικάς στην Μανωλάδα δεν ήταν μόνο καθήκι του κερατά. Δεν ήταν μόνο εκμεταλλευτής. Ήταν και τεράστιος μαλάκας. Και κάκιστος επιχειρηματίας.

Οι πυροβολισμοί στο ψαχνό μάτωσαν τη φράουλα παγκοσμίως. Αν δεν μπει στη φυλακή ο τσιφλικάς, του χρόνου θα ψάχνει για εργάτες με τα κιάλια. Ο νεοφιλευλερισμός έχει ανάγει κάκιστους επιχειρηματίες, κοντόφθαλμους και αδίστακτους όσο ο τσιφλικάς της Μανωλάδας σε πρότυπα. Η ελεύθερη αγορά που επιτρέπει σε κάτι τέτοιους μαλάκες να κάνουν ότι τους κατέβει είναι καταδικασμένη όχι μόνο ηθικά αλλά εν τέλει και οικονομικά. Και μαζί της θα πάρει και όλους μας.  

Αλλά ας γυρίσουμε στο μείζον θέμα, το ηθικό. Τι κάνουμε για αυτό;

Εμπάργκο. Ναι, ναι, εμπάργκο.

Ωραίο ακούγεται. Ας το μελετήσουμε λίγο όμως το πράγμα.

Πέρα από το γεγονός του ότι ποτέ δεν πολυέτρωγες φράουλες γιατί το φρούτο είναι ευαίσθητο και δεν χωράει στη μέχρι πρότινος νοοτροπία σου του ψωνίζω με την οκά και έχω στοκ στο ψυγείο μου γιατί βαριέμαι να πηγαίνω στις λαϊκές και τα σούπερ μάρκετ πάνω από μια φορά την ημέρα οπότε σου είναι και εύκολο να «στερηθείς» τις φράουλες, δείχνεις να αδυνατείς να καταλάβεις ότι με το εμπάργκο σου στις φράουλες όχι μόνο δεν αποκαθιστάς το άδικο που έγινε στους λαθρεργάτες από τους επιστάτες του συγκεκριμένου μεγαλοτσιφλικά, αλλά με χάρη, υποκρισία και ηθική ανωτερότητα αγίου, γαμάς και κάτι εκατοντάδες οικογένειες που σπαν τη μέση τους για να τρως εσύ φράουλες.

Τι θα μπορούσε να γίνει για να αποκατασταθεί το άδικο;

Λέγεται νόμος. Και τείνουμε να το ξεχνάμε, να το παρακάμπτουμε ή να διαστρεβλώνουμε.

 Δεν αναφέρομαι σε κάποιον συγκεκριμένο νόμο, αλλά στην έννοια του νόμου μέσα στα πλαίσια ενός κράτους δικαίου που ούτε είχαμε, ούτε έχουμε και ούτε προβλέπεται να έχουμε.

Μέσα σ ένα τέτοιο πλαίσιο οι επιστάτες και ο μεγαλοτσιφιλικάς θα μπαίναν μέσα για πολύ μα πολύ καιρό. Μέσα σε ένα τέτοιο πλαίσιο, περουσιακά στοιχεία των δραστών και των ηθικών αυτουργών θα δημεύονταν και θα δημιουργούταν ένα ταμείο για την αποζημίωση των λαθρεργατών ενώ οι καλλιεργήσιμες εκτάσεις θα παραχωρούνταν σε κατά προτίμηση νέους αλλά και παλιούς καλλιεργητές που αποδεδειγμένα δεν χρησιμοποιούν τέτοιες πρακτικές αισχρής εκμετάλλευσης[1]. Μέσα σε ένα τέτοιο πλαίσιο όλοι οι κρατικοί αξιωματούχοι που συμμετείχαν στο αίσχος θα παύονταν άμεσα και οι επιχειρηματίες του τροφίμου που συνεργάζονταν με τον μεγαλοτσιφλικά θα καλούνταν να πληρώσουν και αυτοί πρόστιμο που θα πήγαινε στο ταμείο αποκατάστασης των λαθρεργατών. Για να πάρουν τα λεφτά της αποζημίωσης οι λαθρεργάτες θα έπρεπε να υπάρχει μία και μόνη προϋπόθεση: Να «δώσουν» τους σωματέμπορες που τους φέραν στη Μανωλάδα.

Απλά, άμεσα, δρακόντεια.

Για την εξασφάλιση εργατικών χεριών θα έπρεπε όπως ήδη συμβαίνει για άλλες καλλιέργειες να συνάπτονται διακρατικές συμφωνίες.

Δυστυχώς για να συναφθούν διακρατικές συμφωνίες θα πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον δύο κράτη και η Ελλάδα δεν έχει δημιουργήσει κράτος. Η Ελλάδα μπορεί να κάνει μόνο παρακρατικές συμφωνίες όπως τα λαδώματα πριν τα μνημόνια και τα μνημόνια μετά τα λαδώματα.

Οι Μπαγκλαντεσιανοί λαθρεργάτες δεν ήρθαν στην Ελλάδα για τουρισμό. Ήρθαν για τον ίδιο λόγο που δουλεύεις και εσύ. Για τα φράγκα.

Το μαζί τους φάγατε που η ελληνική κοινωνία και η παγκόσμια κοινότητα εκτόξευσε κατά της Μανωλάδας είναι τόσο δίκαιο όσο το «μαζί τα φάγαμε».

Φαντάζομαι ότι δεν είναι όλοι οι καλλιεργητές στην Μανωλάδα απάνθρωπα τέρατα που ποτίζουν τις φράουλες τους με αίμα μεταναστών.

Παρά ταύτα το εμπάργκο των αστών που δεν βοηθάει τους λαθρεργάτες σε τίποτα, καταστρέφει και τους μικρότερους καλλιεργητές φράουλας. Και τους καταστρέφει με την μύτη ψηλά να μην του βρωμάν οι φράουλες.

Τι ποιητική δικαιοσύνη θεέ μου.  

Ρε αστείε αστέ. Ξέρεις τι θέλει τώρα ο λαβωμένος μετανάστης; Θέλει το εμπάργκο σου; Πανηγυρίζει για το εμπάργκο σου και λέει πωπω ρε πούστη μου τι ηθικά υπέροχος λαός που είναι αυτοί οι υπόλοιποι Έλληνες πλην των Μανωλαδαίων;

Τα λεφτά του πίσω θέλει ρε. Όπως τα θες και εσύ.  Εσύ που δεν ήσουν και το καλύτερο παιδί καθώς μπορεί να είσαι από εκείνους τους ιδιωτικούς υπαλλήλους των Ελλήνων ολιγαρχών, του Λαυρεντιάδη, του Βγενόπουλου, του Μπόμπολα, του Λάτση, του Βαρδινογιάννη, του Μελισσανίδη κλπ κλπ ή από κείνους τους δημοσίους των μεγαλοτσιφλικάδων του ΠΑΣΟΚ που κάναν το δημόσιο ιδιωτικό τους τσιφλίκι.

Ναι ναι εσύ. ΕΣΥ. Για τα φράγκα. Έντιμοι άνθρωποι σε βρώμικες δουλείες. Γιατί και εσύ όπως και ο λαθρεργάτης τα ίδια κίνητρα είχατε, όντως ανθρώπινα πλάσματα. Δουλειά για φράγκα. Όποια δουλειά. Αστική βέβαια. Γραφειοκρατική γιατί τις αγροτικές έχουμε τους Μανωλαδαίους και τους λάθρο.

Και τώρα πάλι πουλάς ηθική ανωτερότητα.

Να σου πω κάτι: Δε θες ανισότητα; Οκ σου βρήκα λύση:

Άκου: κατάργηση της ατομικής ιδιοκτησίας: Ναι, ναι. Με αυτό τον τρόπο δεν μπορεί να συσσωρευτεί πλούτος. Bye bye διαφορά δυναμικού, τέρμα το καύσιμο στη μηχανή του καπιταλισμού. Μου λες και μάλλον σωστά, ε δε θα γίνουμε και σοβιετία.

Οκ, άκου: τροποποίηση: Κατάργηση του κληρονομήσιμου πλούτου. Μετά θάνατον η ιδιωτική περιουσία θα περνά στο δημόσιο και θα διαμοιράζεται στους πολίτες. Όλα τα παιδιά θα γεννούνται ίσα. Όλα.

Αλλά ας είμαστε ειλικρινείς: Πέρα από τα πρακτικά προβλήματα μιας τέτοιας πρότασης όπως το ότι οι άλλες χώρες (περιλαμβανομένων και των εικονικών χωρών που λέγονται off shore) θα στρώνουν χαλί στους νέους τους πελάτες που θα ρευστοποιούν κατά μιλιούνια περιουσίες για να τις περάσουν παράτυπα στα καμάρια τους, όσοι Έλληνες έχουν πατεράδες και μανούλες που έχουν ακόμη κάτι να τους κληροδοτήσουν, δε θα δεχόμασταν την κατάργηση της κληρονομιάς ούτε με  σφαίρες.

Οκ:  Να το τροποποιήσω: Κατάργηση της κληρονομήσιμης περιουσίας για οτιδήποτε πάνω από 500000 ευρώ. Τέρμα οι υπερπλούσιοι. Πέρα από τα προβλήματα πρακτικής εφαρμογής, αυτό είναι τέλειο. Μπορεί κάποιος να βγει πρωθυπουργός με μια τέτοια πρόταση. Γιατί; Γιατί εμείς είμαστε οι πολλοί και οι εξ ορισμοί καλοί και οι άλλοι οι λίγοι και οι εξ ορισμού κακοί. Το δίκιο του φτωχού να σκεπάσει την ισχύ του πλούσιου.

Αλλά ας είμαστε ακόμη πιο ειλικρινείς. Αν τα 500000 γινόντουσαν 50000; Αν τα 50000 5000;

Το θέμα για σένα δεν είναι τόσο το τι είναι ηθικά σωστό. Το θέμα είναι αν περνάς την κρησάρα. Αυτό είναι όλο.   

 Αντί για όλες αυτές τις προτάσεις σου προτείνω κάτι άλλο. Να ξεχωρίσεις ως πολίτης, ως καταναλωτής, ως ψηφοφόρος, ως άνθρωπος, ως εραστής, ως μέλος οικογένειας, ως εργαζόμενος, ως εργοδότης την ήρα από το στάρι.

Για χρόνια επιβράβευες τη λαμογιά με κάθε δυνατό τρόπο. Μέχρι να έρθει η λυπητερή σε όλους μας.

Άσε λοιπόν τους συμψηφισμούς του μαζί τα φάγαμε και μαζί τους φάγανε. Άσε την ηθική ανωτερότητα γιατί με εξαίρεση κάτι απάνθρωπους θρησκευτικούς ηθικούς κώδικες οι περισσότεροι νεοέλληνες ποτέ δεν διέπρεψαν ηθικά, εκτρέφοντας και τρεφόμενοι από τη λαμογιά και τη διαφθορά.

 Φάε ένα σκασμό φράουλες ντόπιες μπας και ανέβει η τιμή και ξαναγίνει η φράουλα κάτι που να αξίζει να καλλιεργείται κάτω από ανθρώπινες συνθήκες ή κάνε με τους γείτονες σου μια σύμπραξη καταναλωτών που θα παίρνει απευθείας αγροτικά προϊόντα από τους καλλιεργητές και θα μπορεί οποιαδήποτε στιγμή να ελέγχει τις πρακτικές τους, καλλιέργησε φράουλες μόνος σου ή κάνε μια σύμπραξη περιαστικών καλλιεργητών μικρής κλίμακας. Βρες τρόπο να τιμωρηθούν οι ένοχοι. Κατάλαβε ότι νεοφιλελεύθερο και ηθικό δεν μπορούν να συνυπάρχουν.   

Σταμάτα να στρουθοκαμηλίζεις και να νομίζεις ότι μόνο οι φράουλες είναι ματωμένες. Έχεις φάει εν αγνοία σου και εν γνώσει σου τόσο αίμα που κουνούπι στο μπόι σου θα έσκαγε.

Α ναι. Και από τα παιδάκια σου. Τα θρεφτάρια σου. Δεν είναι κακό για κάποια από αυτά που δεν τα παίρνουν τα γράμματα να τους υποδείξεις το δρόμο του εποχιακού έστω εργάτη/αγρότη για το χαρτζιλίκι και τις ανάγκες τους και να μην ψάχνεις κάθε πουστιά για να τους κάνεις γραφειοκράτες. Για να τους κάνεις κράτος. Γιατί να ξέρεις ότι για τον νεοφιλελευθερισμό το κράτος είναι απλά ένας μηχανισμός που χρησιμοποιεί για να επιβάλει την ασυδοσία ορισμένων συμφερόντων. Όταν το κράτος κάνει τη δουλειά του (στην περίπτωση της Ελλάδας το παρακράτος), καθώς αυτό έχει μια διμερή συμφωνία με τον νεοφιλελευθερισμό που δεσμεύει το κράτος και μόνο (ουσιαστικά εσένα δεσμεύει και εσένα δημεύει και μόνο), όταν λοιπόν το κράτος κάνει τη δουλειά του νεοφιλελευθερισμού τότε ο νεοφιλελευθερισμός το πυροβολά στο ψαχνό και το στέλνει από εκεί που ήλθε.   

Τα εμπάργκο, οι απεργίες και όλες οι μαζικές στάσεις είναι πολύ σημαντικά όπλα για να παίζεις μαζί τους. Πρέπει να ξέρεις πώς να τα χρησιμοποιείς και που να τα στρέφεις αποφασιστικά αν δεν θες να τα παροπλίσεις ή να πάρουν τα σκάγια τους αθώους.

Τιμώρησε τους ενόχους. Τους τσιφλικάδες και το παρακράτος. Όχι συλλογικά τους αγρότες ρε αστέ. Γραφειοκράτη. Αυλικέ του καζινοσυστήματος που σου δίνει πολλά για να σου τα πάρει όλα.

Παραιτήσου από τη δουλειά σου αν δουλεύεις για τους ολιγάρχες ή το παρακράτος. Μην πας σε δουλειές τους. Μην ψηφίζεις τους πολιτικοικονομικούς τσιφλικάδες. Μην είσαι τόσο αφελής όσο ο Μπαγκλαντεσιανός που δεσμεύεται σε διμερής συμφωνίες που δεσμεύουν μόνο αυτόν.

Αντί για αυτά που δε θα κάνεις, κάνεις εμπάργκο στις φράουλες να πάρεις κι άλλους αθώους μαζί σου μαζί με τους ενόχους.

Και όλα αυτά τώρα που σου περνάνε ένα πολυνομοσχέδιο μπλέντερ των όποιων δικαιωμάτων σου είχαν απομείνει, ακόμη και αυτό της ατομικής ιδιοκτησίας την οποία θα με σκότωνες αν σου την καταργούσα. Εμένα ναι. Τον πρωθυπουργό που στην καταργεί αν δεν τηρείς τις ασήκωτες υποχρεώσεις σου προς ένα παρακράτος που σε πουλάει στον νεοφιλελευθερισμό, ακόμη τον ανέχεσαι. Τον μεσάζοντα του μεγαλοτσιφλικά και τον μεγαλοσωματέμπορα τον ανέχεσαι.

Αφού ετεροχρονισμένα σήκωσες το μπόι σου απέναντι στον εκμεταλλευτή της Μανωλάδας (και καλά έκανες αλλά μην νομίζεις ότι κέρδισες κάποια μάχη) και εκτονώθηκες, κρύβεσαι στην τρύπα σου τώρα που σε κάνουν λαθρεργάτη στη χώρα σου ή όπου αλλού σε εξαναγκάσουν να πας για να επιβιώσεις.

 Η Μανωλάδα συνέβαινε επί δεκαετίες. Η Μανωλάδα συνέβη. Δεν μπορείς να κάνεις κάτι για κάτι που έχει ήδη συμβεί. Η Ελλάδα συμβαίνει επί δεκαετίες. Και συνεχίζει να συμβαίνει. Ίσως να προλάβεις να διασώσεις κάτι. Μάλλον δε θα σε αφήσουν.

Μήπως τώρα έχεις αρχίσει να καταλαβαίνεις πως παίζεται το παιχνίδι ή θα περιμένεις να πάρεις και άλλα μαθήματα καταστροφής;  



[1] Αυτή η πρόταση αποτελεί τροποποίηση πρότασης του Άρη Χατζηστεφάνου

Recent Posts

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου